Ćwiczenia na pośladki bez obciązania kolan

Ćwiczenia na pośladki bez obciążania kolan

Jeśli czujesz, że Twoje kolana są nadwyrężone od wielu treningów albo dopiero wracasz do sił po kontuzji, wiedz że nie musisz całkowicie rezygnować z przyjemności, jaką są Twoje treningi i ćwiczenia na pośladki.

Poniższy filmik pokazuje ćwiczenia na pośladki, które możesz wykonywać bez obciążania kolan. Są to ćwiczenia pozbawione przysiadów, wykroków, oraz ćwiczeń z dodatkowym obciążeniem. Tego typu ćwiczenia możesz wykonywać w sposób kontrolowany, bez ryzyka doznania kolejnej kontuzji i bez obciążania kolan.

Niestety jak powszechnie wiadomo, stawy kolanowe należą do jednych z najbardziej obciążanych stawów, dlatego też trzeba na nie szczególnie uważać bez względu na to, czy mówimy o bieganiu, czy też o innych ćwiczeniach. Wykonując ćwiczenia staraj się:

  • wybierać odpowiedni zestaw ćwiczeń na pośladki, który nie będzie obciążał kolan
  • regularnie dbać o dietę, w celu wyeliminowania albo ograniczenia nadwagi, przez którą Twoje stawy kolanowe mogą być narażone na kontuzje

Choć w internecie jest bardzo dużo wartościowych filmików poświęconych ćwiczeniom na pośladki bez obciążania kolan, zwracaj szczególną uwagę na te, które wydają się naprawdę bezpieczne dla Twoich stawów kolanowych.

Na wielu stronach pojawia się informacja o tym, w jaki sposób poprawnie wykonywać przysiady, aby uniknąć nadwyrężania stawów kolanowych. Jeśli czujesz, że Twoje kolana są nadwyrężone, nie ryzykuj i zamiast przysiadów zdecyduj się na bardziej bezpieczne ćwiczenia i pozwól swoim kolanom „odzyskać siły” bez ponoszenia zbędnego ryzyka.


ZOSTAW ODPOWIEDŹ

lub